• امروز : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026
کل 23307 امروز 0
انصاری خبر داد :

سهم ۶۰ درصدی البرز از تولید دارو؛ استان در مسیر تبدیل‌شدن به قطب جهانی

  • کد خبر : 79439
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۴
سهم ۶۰ درصدی البرز از تولید دارو؛  استان در مسیر تبدیل‌شدن به قطب جهانی

  در مراسم افتتاح یک شرکت دارویی در شهرک تخصصی صنعتی برکت، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از جهش کم‌سابقه این استان در حوزه دارویی خبر داد و اعلام کرد که ۱۳۶ پروژه جدید داروسازی در حال احداث و آماده بهره‌برداری است؛ طرح‌هایی که می‌توانند جایگاه البرز در تولید داروی کشور را بیش […]

 

در مراسم افتتاح یک شرکت دارویی در شهرک تخصصی صنعتی برکت، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از جهش کم‌سابقه این استان در حوزه دارویی خبر داد و اعلام کرد که ۱۳۶ پروژه جدید داروسازی در حال احداث و آماده بهره‌برداری است؛ طرح‌هایی که می‌توانند جایگاه البرز در تولید داروی کشور را بیش از پیش تقویت کنند.

به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی :آیین افتتاح شرکت «آریا دارو» امروز در شهرک تخصصی صنعتی برکت برگزار شد؛ آیینی که در آن محمد انصاری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، تصویر روشنی از آینده صنعت دارویی این استان ارائه کرد. به گفته او، ارتباط وزارت صمت با صنعت دارو طی سال‌های اخیر عمق بیشتری یافته و البرز اکنون صاحب یکی از منسجم‌ترین تشکل‌های دارویی کشور، یعنی «انجمن صنایع همگن دارویی»، است.

انصاری با اشاره به سهم بیش از ۶۰ درصدی البرز از تولیدات دارویی کشور گفت: «این میزان تولید، استان را به مرکز اصلی صنعت دارو، به‌ویژه در حوزه‌های دانش‌بنیان، زیست‌فناوری و فناوری‌های پیشرفته، تبدیل کرده است.» او افزود بخش عمده صادرات دارویی کشور از البرز انجام می‌شود و محصولات دارویی تولیدشده در این استان به چهار قاره جهان صادر می‌شود.

مدیر کل صمت البرز در ادامه، رشد چشمگیر صدور مجوزها و آغاز پروژه‌های دارویی در یک‌سال‌ونیم اخیر را نشانه‌ای مهم از توسعه صنعتی منطقه دانست. او اعلام کرد: در حال حاضر ۱۳۶ طرح دارویی جدید در استان در مرحله احداث یا آماده بهره‌برداری است که بخشی از آن‌ها در سال جاری و بخش دیگری در سال آینده وارد مدار تولید می‌شوند.

وی تأکید کرد تحقق این پروژه‌ها می‌تواند سهم البرز در تولید داروی کشور را به مرز ۵۰ درصد افزایش دهد.

او همچنین به همکاری‌های نزدیک وزارت صمت و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت این هماهنگی منجر به رفع بسیاری از چالش‌های فنی و مهندسی سال‌های گذشته شده است؛ الگویی که اکنون به‌عنوان مدلی موفق در سطح ملی معرفی می‌شود.

در بخش دیگری از سخنان خود، انصاری از تأمین باثبات ارز برای تولیدکنندگان دارویی البرز خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز برای نوسازی خطوط تولید API و تجهیزات حیاتی صنعت دارویی استان اختصاص یافت که بخش بزرگی از نیاز به بازسازی گسترده را برطرف کرده است.

وی آینده صنعت داروی البرز را مبتنی بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، زیست‌فناوری، تولید داروهای سنتتیک مؤثر و تقویت زنجیره API دانست و گفت این مسیر می‌تواند سهم ۳۰ درصدی استان از ارزش افزوده داروی کشور را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد.

 

لینک کوتاه : https://hambastegimelli.ir/?p=79439
  • نویسنده : معصومه عینی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ساماندهی
logo-samandehi