• امروز : دوشنبه, ۱۹ مرداد , ۱۴۰۵
  • برابر با : Monday - 10 August - 2026
کل 24194 امروز 6

رژیم غذایی گیاهی خطر مرگ زودهنگام را کاهش می دهد

  • کد خبر : 3909
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۴:۴۱
رژیم غذایی گیاهی خطر مرگ زودهنگام را کاهش می دهد

به گفته محققان، یک رژیم غذایی سالم می تواند در کاهش خطر مرگ زودرس موثر باشد. به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی به نقل از مدیکال نیوز، عادات غذایی ناسالم از مهمترین دلایل مرگ زودرس در سراسر جهان است. محققان هاروارد اخیراً دریافتند که انواع رژیم‌های غذایی سالم ممکن است به کاهش خطر مرگ و میر زودرس کمک کند. شواهد […]

به گفته محققان، یک رژیم غذایی سالم می تواند در کاهش خطر مرگ زودرس موثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی به نقل از مدیکال نیوز، عادات غذایی ناسالم از مهمترین دلایل مرگ زودرس در سراسر جهان است.

محققان هاروارد اخیراً دریافتند که انواع رژیم‌های غذایی سالم ممکن است به کاهش خطر مرگ و میر زودرس کمک کند.

شواهد در حال رشد تأیید می‌کند که انتخاب رژیم غذایی برای حفظ سلامت مهم است. تحقیقات به طور فزاینده ای نشان می‌دهد که عادت‌های غذایی ناسالم می‌تواند منجر به مرگ و میر زودرس و قابل پیشگیری شود.

دکتر «فرانک هو»، رئیس گروه تغذیه دانشگاه هاروارد، خاطرنشان می‌کند: «دستورالعمل های رژیم غذایی (DGAS )، توصیه‌های غذایی مبتنی بر علم را ارائه می‌دهند که باعث افزایش سلامتی و کاهش بیماری‌های مزمن می‌شوند.»

وی می‌افزاید: «بنابراین بررسی ارتباط بین الگوهای رژیم غذایی با اعتبار DGAS و پیامدهای طولانی مدت سلامت، به ویژه مرگ و میر بسیار مهم است.»

محققان در این مطالعه، داده‌ها را بر اساس چهار شاخص الگوی رژیم غذایی به دست آوردند: شاخص تغذیه سالم ۲۰۱۵ (HEI-۲۰۱۵)، رژیم غذایی متناوب مدیترانه ای (AMED)، شاخص رژیم غذایی سالم گیاهی (HPDI) و شاخص تغذیه سالم جایگزین (AHEI).

تمام این رژیم‌های غذایی از لحاظ مصرف زیاد سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، آجیل و حبوبات وجه اشتراک دارند.

دریافت نمرات بالاتر در حداقل یکی از شاخص‌ها با کاهش خطر مرگ زودرس به هر علتی و خطر مرگ ناشی از سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی ارتباط دارد.

همچنین افراد دارای نمرات رژیم غذایی بالاتر احتمالاً مسن‌تر، غیرسیگاری و از نظر جسمی فعال‌تر بودند. آنها همچنین شاخص توده بدنی پایین‌تری داشتند.

این مطالعه همچنین نشان داد که نمره AMED و AHEI با خطر کمتر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عصبی همراه است.

لینک کوتاه : https://hambastegimelli.ir/?p=3909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ساماندهی
logo-samandehi