• امروز : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026
کل 23306 امروز 0
مدیر واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی استان:

تزریق بیش از ۲۹ هزار دوز واکسن در کردستان

  • کد خبر : 50580
  • ۱۰ دی ۱۴۰۳ - ۸:۴۸
تزریق بیش از ۲۹ هزار دوز واکسن در کردستان

تزریق بیش از ۲۹ هزار دوز واکسن در کردستان گامی مهم در ارتقای سلامت عمومی است

به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی :  مدیر واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، گفت: بیش از ۲۹ هزار دوز واکسن از ابتدای سال ۱۴۰۳ در استان کردستان تزریق و در سامانه سیب ثبت شده است.

جهانبخش یوسفی، در گفت و گو با ایسنا از تداوم برنامه واکسیناسیون در استان خبر داد و اظهار کرد: واکسن‌های پنج‌گانه و فلج اطفال بیشترین تعداد تزریق بوده اند.

وی افزود: واکسن پنوموکوک که از ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ به چرخه واکسیناسیون استان اضافه شد، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های خطرناکی همچون ذات‌الریه، مننژیت و عفونت گوش میانی دارد.

مدیر واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی استان کردستان، اضافه کرد: علاوه بر این، واکسن روتاویروس که برای محافظت از کودکان در برابر اسهال و استفراغ ناشی از ویروس روتا تجویز می‌شود، از تاریخ ۱۳ آذر ۱۴۰۳ به برنامه واکسیناسیون استان افزوده شده است، این واکسن به صورت خوراکی و در سه نوبت به کودکان داده می‌شود.

وی،در ادامه ضمن اشاره به اهمیت واکسیناسیون افزود: واکسیناسیون یکی از موثرترین اقدامات پیشگیرانه در حفظ سلامت عمومی است، با گسترش این برنامه‌ها، نه تنها خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی کاهش می‌یابد، بلکه از ایجاد بار مالی و درمانی سنگین بر جامعه جلوگیری می‌شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: برنامه واکسیناسیون در کردستان نیز گامی مؤثر در جهت تضمین سلامت نسل آینده به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://hambastegimelli.ir/?p=50580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ساماندهی
logo-samandehi