در دیدار استاندار هرمزگان با سرکنسول قزاقستان در ایران، بر گسترش همکاریهای اقتصادی، سرمایهگذاری و توسعه کریدور شمال – جنوب تأکید شد و بندر شهید رجایی بهعنوان نقطه اتصال اصلی این محور راهبردی بررسی شد.
به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی : محمد آشوری تازیانی، با اشاره به سیاست پایدار جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با کشورهای همسایه، گفت: تحکیم روابط با همسایگان از تصمیمات کلان کشور است و قزاقستان به عنوان کشوری بزرگ و دارای ظرفیتهای اقتصادی متنوع، جایگاه ویژهای در این رویکرد دارد.
وی با تأکید بر اهمیت توسعه کریدور شمال – جنوب میان دو کشور گفت: تکمیل این کریدور یکی از محورهای اصلی همکاریهای ایران و قزاقستان است که مذاکرات مربوط به آن پیشتر انجام شده و در سفر مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری کشورمان به قزاقستان نهایی خواهد شد. این مسیر نقشی کلیدی در تسهیل حملونقل، ترانزیت و گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور ایفا میکند.
آشوری تازیانی با اشاره به ظرفیتهای راهبردی هرمزگان افزود: بندر شهید رجایی میتواند به نقطه اتصال جنوب و شمال و محور همکاریهای مشترک تهران و آستانه تبدیل شود.
وی همچنین با دعوت از سرمایهگذاران قزاق برای حضور در هرمزگان خاطرنشان کرد: این استان در حوزههای فولاد، آلومینیوم، کشتیسازی، انرژی، گردشگری ساحلی و بهویژه آبزیپروری ظرفیتهای گستردهای دارد و بستههای سرمایهگذاری مشخصی برای فعالان اقتصادی آماده شده تا از طریق اتاقهای بازرگانی دو کشور تعاملات مؤثری صورت گیرد.
در روز چهارشنبه هفتم آبان، آشوری تازیانی در پایان تأکید کرد: تقویت ارتباط میان هرمزگان و قزاقستان میتواند تراز تجاری دو کشور را ارتقا داده و زمینهساز توسعه پایدار روابط اقتصادی، فرهنگی و انسانی میان دو ملت باشد.















