• امروز : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026
کل 23307 امروز 0

اختلالات خُلقیِ ناشی از مصرف زیاد مواد قندی

  • کد خبر : 76258
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۴ - ۷:۴۴
اختلالات خُلقیِ ناشی از مصرف زیاد مواد قندی

شما هم احتمالا زیاد شنیده و خوانده‌اید که خوردن بیش از حد قند و شکر برای سلامتی خوب نیست با این حال شاید همچنان در مصرف آن زیاده‌روی می‌کنید. به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی :  آمریکایی‌ها به طور متوسط ​​​​روزانه حدود ۲۷۰ کالری قند اضافی مصرف می‌کنند. این مقدار حدود ۱۷ قاشق چایخوری در […]

شما هم احتمالا زیاد شنیده و خوانده‌اید که خوردن بیش از حد قند و شکر برای سلامتی خوب نیست با این حال شاید همچنان در مصرف آن زیاده‌روی می‌کنید.

به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی :  آمریکایی‌ها به طور متوسط ​​​​روزانه حدود ۲۷۰ کالری قند اضافی مصرف می‌کنند. این مقدار حدود ۱۷ قاشق چایخوری در روز و بیشتر از با حد مجاز توصیه شده یعنی حدود ۱۲ قاشق چایخوری در روز یا ۲۰۰ کالری است.

به گفته متخصصان، خوردن گاه به گاه شیرینی یا کلوچه می‌تواند با افزایش سریع سطح قند خون به شما انرژی سریع (یا قند بالا) بدهد.

پس از آن وقتی سطح قند خون شما با جذب قند توسط سلول‌هایتان کاهش می‌یابد، ممکن است احساس اضطراب و نگرانی کنید که به آن «افت ناگهانی قند» هم می‌گویند.

اما اگر بیش از حد سراغ ظرف شیرینی و آب‌نبات بروید، قند، تأثیری فراتر از «افت خلق» و خستگی بعدازظهر بر وضعیت روانی‌تان می‌گذارد. به گفته متخصصان، مطالعات زیادی تایید می‌کنند که مصرف زیاد قند و شکر با خطر بیشتر افسردگی در بزرگسالان مرتبط است.

لینک کوتاه : https://hambastegimelli.ir/?p=76258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ساماندهی
logo-samandehi