استاندار هرمزگان با تأکید بر لزوم انسجام و مشارکت عمومی در مسیر پیشرفت گفت: توسعه شهرستانها با شناخت ظرفیتها و همبستگی جمعی محقق میشود.
به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی : محمد آشوری تازیانی، در نشست با شوراها، دهیاران، نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان بندرخمیر، با اشاره به ضرورت تعامل منطقی و تصمیمگیری جمعی برای شناسایی نیازها، اظهار کرد: باید با انسجام و همدلی نقش خود را در مسیر توسعه بهدرستی ایفا کنیم.
وی افزود: برای حل مشکلات، همه باید دست به دست هم دهیم و با همبستگی کارها را پیش ببریم تا بتوانیم بیشترین خدمت را به مردم ارائه دهیم.
استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیتهای ارزشمند شهرستان خمیر از جمله گردشگری، کشاورزی و معدن تصریح کرد: امروز خمیر و استان هرمزگان مانند گذشته نیست و ما بر توانمندسازی نیروهای بومی و استفاده از ظرفیتهای انسانی پرورشیافته در مراکز آموزش عالی تأکید داریم.
آشوری تازیانی بر لزوم تدوین سند توسعه برای هر روستا تأکید کرد و گفت: این سند باید شامل نقشه راه، نیازمندیها، مطالبات و مزیتهای هر منطقه باشد تا مسیر پیشرفت روستاها هدفمند و قابل ارزیابی گردد.

وی با بیان اینکه پایداری جمعیت در روستاها در گرو ایجاد اشتغال پایدار است، اظهار کرد: در برخی روستاها با وجود زیرساختهای مناسب مانند آب و برق، به دلیل بیتوجهی به مزیتهای اقتصادی و تولیدی بومی، شاهد مهاجرت روستاییان هستیم.
استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به محدودیت منابع آبی، تغییر الگوی کشت و توسعه روشهای نوین آبیاری را ضروری دانست و گفت: صیانت از منابع آب تنها وظیفه دولت نیست و کشاورزان باید در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند.















