• امروز : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026
کل 23306 امروز 0
وزیر آموزش و پرورش:

تحول پایدار از مدرسه آغاز می‌شود

  • کد خبر : 79484
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۴ - ۸:۳۳
تحول پایدار از مدرسه آغاز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول پایدار از مدرسه آغاز می‌شود، گفت: تا زمانی که نگاه تحولی در مدرسه شکل نگیرد، نباید انتظار معجزه داشته باشیم.  علیرضا کاظمی در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور با تأکید بر لزوم تحول عمیق در ساختار نظام تعلیم و تربیت، ثبات […]

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول پایدار از مدرسه آغاز می‌شود، گفت: تا زمانی که نگاه تحولی در مدرسه شکل نگیرد، نباید انتظار معجزه داشته باشیم.

 علیرضا کاظمی در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور با تأکید بر لزوم تحول عمیق در ساختار نظام تعلیم و تربیت، ثبات مدیریتی و پرهیز از سیاست‌زدگی را شرط اصلی پیشرفت پایدار در این حوزه دانست.

به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی : وی با اشاره به گستردگی مسائل روزمره آموزش و پرورش، افزود: انبوه مشکلات و بی‌ثباتی مدیریتی طی سال‌های گذشته اجازه نداده است تحولی بنیادین و ماندگار در آموزش و پرورش شکل بگیرد. مشکلات امروز، نتیجه کوچک‌انگاری و ساده‌انگاری مزمن در این حوزه است.

وی با بیان اینکه «تحول پایدار از مدرسه آغاز می‌شود»، معاونان آموزش متوسطه استان‌ها را «سفیران اصلی تحول در مدارس» نامید و ادامه داد: تا زمانی که نگاه تحولی در مدرسه شکل نگیرد، نباید انتظار معجزه داشته باشیم. شما حلقه ارتباط سیاست‌ها با میدان عمل هستید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سهم بالای رشته‌های نظری در کشور، گفت: در دنیا ۶۰ تا ۷۰ درصد دانش‌آموزان در شاخه‌های مهارتی تحصیل می‌کنند، اما ما با تنوع بی‌ضابطه رشته‌ها و کمبود مهارت‌آموزی مواجهیم. باید ساختار نظام آموزشی را متناسب با نیاز جامعه اصلاح کنیم.

کاظمی با انتقاد از گسترش بی‌هدف ساختارها و سازمان‌ها در آموزش و پرورش، افزود: از مدارس غیردولتی تا شاهد و نمونه دولتی، یک ساختار پیچیده و بعضاً موازی ایجاد شده که بهره‌وری و نظارت را کاهش داده است. در برنامه هفتم توسعه، فرصت مهمی برای تبدیل این ساختارها به یک سازمان چابک داریم.

وی خواستار ایجاد رقابت علمی بین دانش‌آموزان، مدارس و معلمان شد و اجرای طرح‌هایی مانند طرح یاران و ارتقای عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه دوم را ضروری دانست.

کاظمی با قدردانی از مدیران استانی و تیم‌های اجرایی، گسترش ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی را راهی برای افزایش ظرفیت‌های نظام آموزشی عنوان کرد و گفت: تجربه موفق همکاری با صنایع، سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نشان می‌دهد که ظرفیت‌های متعددی در کشور وجود دارد که با هم‌افزایی می‌تواند در خدمت تعالی نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آینده آموزش و کیفیت مدرسه را تفکر و برنامه‌ریزی مدیران استان‌ها رقم می‌زند، از معاونان آموزش متوسطه خواست اتاق فکر استانی خود را تقویت و برنامه‌های تحول‌آفرین را با جدیت دنبال کنند.

لینک کوتاه : https://hambastegimelli.ir/?p=79484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ساماندهی
logo-samandehi