• امروز : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026
کل 23306 امروز 0
وزیر آموزش و پرورش:

از برخورد سلبی در مدارس پرهیز شود

  • کد خبر : 84451
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۴ - ۸:۲۷
از برخورد سلبی در مدارس پرهیز شود

وزیر آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: ارتقای دانش و مهارت معلمان در حوزه معارف قرآنی، نقش مهمی در تربیت نسلی آگاه، متعهد و بصیر ایفا می‌کند و این موضوع از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش‌وپرورش است.

وزیر آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: ارتقای دانش و مهارت معلمان در حوزه معارف قرآنی، نقش مهمی در تربیت نسلی آگاه، متعهد و بصیر ایفا می‌کند و این موضوع از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش‌وپرورش است.

به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی  :  علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش‌وپرورش امروز،  در نشست ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش بر ضرورت تمرکز بر برنامه‌های اولویت‌دار، صرفه‌جویی حداکثری در زمان و تقویت رویکردهای قرآنی در نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد.

کاظمی، با اشاره به اهمیت مدیریت زمان در پیشبرد برنامه‌های تحولی، تصریح کرد: باید حداکثر صرفه‌جویی در وقت با تمرکز بر موضوعات اصلی و برنامه‌های اولویت‌دار صورت گیرد تا خروجی اقدامات به‌صورت ملموس در مدارس مشاهده شود.

وی خواستار ارائه گزارش‌های دقیق و تفکیکی از مناطق آموزشی شد و گفت: ضریب پوشش و میزان تحقق طرح‌های ادغامی در مدارس باید به‌صورت شفاف ارزیابی و پایش شود.

کاظمی، با بیان این که توانمندسازی دبیران و آموزگاران در حوزه آموزه‌های قرآنی باید به‌صورت جدی دنبال شود، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف در دوره ابتدایی و  دوره اول و دوم متوسطه باید در مسیر تعمیق مفاهیم قرآنی به‌کار گرفته شود.

وی افزود: ارتقای دانش و مهارت معلمان در حوزه معارف قرآنی، نقش مهمی در تربیت نسلی آگاه، متعهد و بصیر ایفا می‌کند و این موضوع از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش‌وپرورش است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به نقش کلیدی مدیران مدارس، گفت: مدیر مدرسه باید آگاهی کامل بر فضای آموزشی داشته باشد و در همین راستا، بسته‌ای ویژه برای تقویت مدیریت مدرسه طراحی شده است.

کاظمی خاطرنشان کرد:  کمیته‌ای برای تولید محتوا با هدف آگاه‌سازی دانش‌آموزان تشکیل شده و بسته‌های فرهنگی و تبیینی متناسب با شرایط روز تهیه شده است.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار برخی کلیپ‌ها در فضای مجازی، تصریح کرد: بارها تأکید کرده‌ام که در مواجهه با همکاران فرهنگی و مدیران مدارس نباید برخورد سلبی صورت گیرد، بلکه باید با تذکر، آگاه‌سازی و گفت‌وگو، مسائل را مدیریت کرد.

وی با بیان این که دشمن به‌دنبال ایجاد انشقاق، التهاب و بحران‌آفرینی در فضای آموزشی کشور است، خاطرنشان کرد: نباید به بحران‌ها دامن زد؛ بلکه باید با همدلی، تبیین و روشنگری، فضا را مدیریت کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به حوادث دی ماه، گفت: در هیچ دوره تحصیلی، کلاس‌های درس تعطیل نشد.

وی افزود: دشمن به‌دنبال تعطیلی مدارس و ایجاد وقفه در روند آموزش بود، اما اجازه ندادیم نظام تعلیم و تربیت دچار آسیب شود.

کاظمی در پایان با تأکید بر جایگاه رفیع معلمان، اظهار کرد: جامعه معلمی همواره مورد تکریم و احترام بوده و هست و جایگاه ارزشمند آنان در نظام تعلیم و تربیت، محفوظ خواهد ماند.

لینک کوتاه : https://hambastegimelli.ir/?p=84451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ساماندهی
logo-samandehi