سرپرست مرکز بهداشت کیش از اجرای گسترده برنامههای نظارتی در حوزه بهداشت محیط و امنیت غذایی طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۸۶۰۰ بازدید بهداشتی از مراکز مختلف در سطح جزیره انجام شده است.
به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی : دکتر محمدرضا رضانیا با تشریح عملکرد ۱۱ ماهه این مرکز اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۸۶۵۴ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲۸۵۹ مورد بازدید از اماکن عمومی انجام شده که نقش مهمی در ارتقای شاخصهای بهداشت عمومی داشته است.
وی افزود: در این بازه زمانی، ۵۸ مورد نمونهبرداری از مواد غذایی و خوراکی و ۷۱ مورد نمونهبرداری از نان صورت گرفته و بیش از ۲۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی شناسایی، جمعآوری و معدوم شده است.
سرپرست مرکز بهداشت کیش با اشاره به نظارت بر مراکز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی گفت: ۶۹۲ مورد بازدید از این مراکز انجام و ۵۰۹ کیلوگرم کالای غیربهداشتی توقیف و معدوم شده است. همچنین در این مدت ۴۴۸ کارت بهداشت برای متصدیان صنوف صادر و ۲۶ متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
رضانیا ادامه داد: بهمنظور صیانت از سلامت عمومی، ۱۶۳ مورد نمونهبرداری میکروبی و ۱۰ مورد نمونهبرداری شیمیایی از منابع آب آشامیدنی انجام شده و رسیدگی به ۳۶۶ شکایت مردمی و بررسی موارد آلودگیهای محیطی نیز در دستور کار قرار داشته است.
وی در پایان تأکید کرد: این اقدامات با هدف حفظ سلامت شهروندان و گردشگران و ارتقای سطح بهداشت عمومی در جزیره کیش بهصورت مستمر ادامه خواهد داشت.















