• امروز : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026
کل 23307 امروز 0
محمد سلیمی

پیگیری حقوق آموزشی دانش‌آموزان ایرانی در سطح بین‌المللی

  • کد خبر : 85047
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۵ - ۷:۰۱
پیگیری حقوق آموزشی دانش‌آموزان ایرانی در سطح بین‌المللی

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از پیگیری حقوق دانش‌آموزان محروم از آموزش در مجامع بین‌المللی خبر داد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از پیگیری حقوق دانش‌آموزان محروم از آموزش در مجامع بین‌المللی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی :  محمد سلیمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در نشستی با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، جمعی از معاونان، مدیران ستادی و مشاوران با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز، تأکید کرد: با شکایت به نهادهای بین‌المللی، به‌صورت جدی پیگیر احقاق حقوق دانش‌آموزانی هستیم که از فرآیند آموزشی محروم شده‌اند.

وی افزود: مسائل دانش‌آموزان مناطق مختلف از جمله شهرستان میناب نیز از طریق ظرفیت‌های بین‌المللی در حال پیگیری است.

سلیمی در این جلسه با اشاره به اقدامات یک‌ساله اخیر مرکز، از ساماندهی گسترده نیروی انسانی در مدارس خارج از کشور خبر داد و گفت: پس از برگزاری آزمون و طی فرآیندهای دقیق ارزیابی، صدها نیروی آموزشی برای اعزام انتخاب شدند و بخش عمده‌ای از آن‌ها در کشورهای هدف مستقر شده‌اند.

به گفته وی، با وجود برخی محدودیت‌ها در صدور روادید، روند اعزام نیروها با موفقیت پیش رفته است.

سلیمی در ادامه از افزایش نظارت‌ها و ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس خارج از کشور خبر داد و افزود: با تقویت سازوکارهای نظارتی و حذف نیروهای غیرکارآمد، تلاش کرده‌ایم منافع سیستم آموزشی بر منافع فردی غلبه پیدا کند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به تعاملات گسترده با نهادهای جهانی اشاره کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر، مکاتبات متعددی با نهادهای بین‌المللی انجام شده و در نشست‌های مشترک با مسئولان سازمان ملل، مواضع و مطالبات جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش و حقوق دانش‌آموزان مطرح شده است.

وی همچنین از برگزاری جلسات متعدد با تیم‌های بین‌المللی، از جمله نمایندگان سازمان ملل و یونیسف، خبر داد و تأکید کرد: بخش قابل توجهی از این نهادها در مواضع خود، همراهی‌هایی با دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در پایان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه مدیریت املاک و دارایی‌های آموزشی در خارج از کشور، از برنامه‌ریزی برای بهره‌وری بیشتر و کاهش هزینه‌ها خبر داد و گفت: با تشکیل کارگروه تخصصی، تلاش کرده‌ایم از ظرفیت‌های موجود برای توسعه فضاهای آموزشی و بهبود خدمات استفاده کنیم.

در ادامه این نشست معاونت‌های این مرکز با توجه به برنامه‌ها و اهداف کوتاه و بلندمدت گزارش‌هایی ارائه دادند.

لینک کوتاه : https://hambastegimelli.ir/?p=85047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ساماندهی
logo-samandehi