پایگاه خبری همبستگی ملی
دفاع از میهن، یک پروژهی چندوجهی است که موفقیت آن در گروِ هماهنگی و همافزایی تمامِ ارکانِ جامعه است. درست همانگونه که رزمندگانِ دلاور، جان در طبقِ اخلاص نهاده و در خطوط مقدم، شجاعانه از تمامیت ارضی کشور پاسداری میکنند؛ و همانگونه که دیپلماتها در عرصهی بینالمللی، با هوشمندی و صلابت، از منافعِ ملی دفاع میکنند؛ و مردمی که با حضورِ بهموقع و بصیرتِ خود، پشتوانهی اقتدارِ نظام در داخل و خارج هستند؛ انتظار میرود که کارکنانِ خدومِ ادارات و نهادهای اجرایی نیز، وظایفِ خود را با همان جدیت، تعهد و سرعتی که از یک رزمنده در میدانِ عمل انتظار میرود، به انجام رسانند.
در شرایطِ جنگی، اولویتها تغییر میکنند و سرعتِ عمل، خود به یک اصلِ حیاتی بدل میگردد. تأخیر در صدورِ یک مجوز، معطل ماندنِ یک پروندهی حیاتی، یا کندی در ارائهی یک خدمتِ ضروری، میتواند تبعاتِ جبرانناپذیری داشته باشد؛ تبعاتی که گاه از آسیبِ موشکهای دشمن، ویرانگرترند، چرا که پایههای اعتمادِ مردمی را سست میکنند و روحیهی مقاومتِ عمومی را خدشهدار میسازند. اداری که نتواند در چنین شرایطی، بارِ مسئولیتِ خود را به دوش کشد و همچنان بر مدارِ بروکراسیِ فرسایشیِ دورانِ صلح حرکت کند، در واقع، نه تنها کمکاری کرده، بلکه به شکلی ناخواسته، ناخودآگاه و گاهی ناپسند، به دشمن در صحنهی نبردِ تمامعیارِ روانی و اقتصادی، یاری رسانده است.
امروز، هر میزِ خدمت، یک سنگر است و هر کارمندِ ساعی، یک سربازِ خطِ مقدمِ خدمت. وظیفهی اداری، دیگر صرفاً انجامِ یک روالِ بوروکراتیک نیست، بلکه اقدامی است در راستایِ تقویتِ جبههی مقاومتِ ملی. لذا، هیچگونه اهمال، تعلل، یا کمکاری، حتی به بهانهی «شرایطِ خاص»، در قاموسِ خدمت به ملت در زمانِ جنگ، جایز و پذیرفتنی نیست. همگان باید بدانند که با هم بودن، همدلی کردن و همگام با رزمندگان در میدان، نهایتِ تلاشِ خود را در عرصهی مسئولیتِ خویش به کار بستن، تنها راهِ عبورِ سرافرازانه از این دورانِ حساس و تحققِ پیروزیِ نهایی است. هرگونه کوتاهی، شکافی در این انسجامِ مقدس ایجاد میکند که ترمیمِ آن، خود، مستلزمِ صرفِ انرژی و زمانی است که در این برههی خطیر، بسیار گرانبهاست.»















