• امروز : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026
کل 23306 امروز 0
مصطفی آذرکیش

کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه

  • کد خبر : 88793
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۵ - ۶:۱۷
کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل در مقاطع متوسطه، از بهره‌برداری از سامانه‌های پایش آموزشی برای رصد شاخص‌های عدالت آموزشی و ترک تحصیل خبر داد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل در مقاطع متوسطه، از بهره‌برداری از سامانه‌های پایش آموزشی برای رصد شاخص‌های عدالت آموزشی و ترک تحصیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی :  مصطفی آذرکیش، در سومین نشست کارگروه کیفیت‌بخشی آموزشی و ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره متوسطه بر اهمیت صلح، امنیت و آرامش به عنوان بستر تحقق آموزش باکیفیت تأکید کرد و گفت: آغاز موفق سال تحصیلی جدید در گرو اجرای دقیق و اثربخش برنامه‌های سال تحصیلی جاری و برنامه‌ریزی مناسب برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به مأموریت‌های کارگروه کیفیت‌بخشی آموزشی و ثبت‌نام دانش‌آموزان، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای جبران افت تحصیلی، تعمیق یادگیری، مدیریت مطلوب فرآیند ثبت‌نام، توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، ساماندهی گروه‌های آموزشی، جذب بازماندگان از تحصیل و بهره‌گیری از ظرفیت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تأکید کرد.

معاون آموزش متوسطه همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت شاخص‌های آموزشی کشور، از کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل در دوره‌های متوسطه اول و دوم خبر داد و افزود: داشبوردهای مدیریتی و سامانه‌های پایش آموزشی با هدف رصد مستمر شاخص‌های عدالت آموزشی، ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل طراحی شده و در حال بهره‌برداری هستند.

در ادامه این نشست، برنامه‌های دفاتر تخصصی معاونت آموزش متوسطه برای ارتقای کیفیت آموزشی و جبران افت یادگیری دانش‌آموزان تشریح شد. اجرای طرح «رشد» ویژه دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم، طرح «تقویت» برای دانش‌آموزان میان‌پایه، توانمندسازی دبیران در حوزه آزمون بین‌المللی تیمز ۲۰۲۷ و توسعه محتوای آموزشی در بسترهای مجازی از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها عنوان شد.

همچنین گزارشی از روند ثبت سفارش کتاب‌های درسی، اجرای فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم و میزان مشارکت دانش‌آموزان و اولیا در آزمون‌های رغبت و توانایی ارائه شد.

در پایان، اعضای کارگروه بر ضرورت تقویت هماهنگی بین‌بخشی، بهره‌گیری از ظرفیت فناوری‌های آموزشی، تسریع در فرآیند ثبت‌نام، ارتقای کیفیت آموزشی و آمادگی کامل مدارس برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۶ تأکید کردند.

لینک کوتاه : https://hambastegimelli.ir/?p=88793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ساماندهی
logo-samandehi