• امروز : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026
کل 23307 امروز 0

سبزراه هرمز فردیس با پیست دوچرخه‌سواری و اسکیت به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 88922
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۵ - ۹:۱۶
سبزراه هرمز فردیس با پیست دوچرخه‌سواری و اسکیت به بهره‌برداری رسید

این مجموعه با رویکرد تلفیق توسعه فضای سبز و امکانات ورزشی احداث شده و با تجهیز به پیست دوچرخه‌سواری و اسکیت، به فضایی برای ارتقای نشاط اجتماعی و سلامت شهروندان تبدیل خواهد شد.

مراسم بهره‌برداری از سبزراه هرمز که با حضور امام جمعه، شهردار، مدیران شهری، جمعی از شهروندان و اصحاب رسانه برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی : رئیس شورای اسلامی شهر فردیس از افتتاح سبزراه هرمز به‌عنوان یکی از پروژه‌های شاخص فضای سبز شهری خبر داد و گفت: این مجموعه با رویکرد تلفیق توسعه فضای سبز و امکانات ورزشی احداث شده و با تجهیز به پیست دوچرخه‌سواری و اسکیت، به فضایی برای ارتقای نشاط اجتماعی و سلامت شهروندان تبدیل خواهد شد.

سید حمید یعقوبی، رئیس شورای اسلامی شهر فردیس، صبح امروز در ، اظهار کرد: این پروژه با همت مجموعه شهرداری و نگاه ویژه اعضای شورای اسلامی شهر فردیس از زمینی بایر به فضایی زیبا، ایمن و مناسب برای استفاده شهروندان تبدیل شده است.
وی با اشاره به دلاوری‌های نیروهای مسلح در تنگه هرمز، نام‌گذاری این مجموعه را ادای احترام به رشادت‌های مدافعان کشور دانست و افزود: توسعه سرانه‌های شهری، به‌ویژه فضای سبز، از مهم‌ترین اولویت‌های دوره دوم مدیریت شهری فردیس است.
رئیس شورای اسلامی شهر فردیس با تأکید بر رویکرد مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های چندمنظوره گفت: تلاش کرده‌ایم تمامی پروژه‌های عمرانی با پیوست فرهنگی و ورزشی همراه باشند که سبزراه هرمز نیز در همین راستا به پیست دوچرخه‌سواری و اسکیت مجهز شده است.
یعقوبی تصریح کرد: ایجاد چنین فضاهایی علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز، زمینه‌ساز ارتقای نشاط اجتماعی، بهبود سلامت شهروندان و تقویت تعاملات اجتماعی است و می‌تواند به یکی از مقاصد مهم تفریحی و ورزشی شهر تبدیل شود.
وی در پایان با قدردانی از تلاش مجموعه شهرداری و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر فردیس در اجرای این پروژه اظهار امیدواری کرد با تداوم این رویکرد، توسعه فضاهای سبز و پروژه‌های عمرانی در سطح شهر شتاب بیشتری بگیرد تا شهروندان از امکانات متنوع‌تر و باکیفیت‌تری بهره‌مند شوند.

امام جمعه فردیس گفت: بهره برداری از سبزراه ۴ هکتاری هرمز با نگاه ورزشی هدیه ارزشمندی از سوی مدیریت شهری فردیس برای مردم ولایتمدار این شهر است و جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت الاسلام قادر محمدی در مراسم بهره برداری از سبزراه هرمز ضمن تبریک پیروزی ملت ایران علیه استکبار جهانی و گرامیداشت یاد و خاطره رهبر شهید انقلاب و همه شهدای گرانقدر به ویژه شهدای شهرستان فردیس، اظهار کرد: در یکسال اخیر ملت ایران در دو جنگ جهانی و مقابل دو ابرقدرت آمریکا و اسرائیل و ۳۸ کشور دیگر ایستادند و امروز اخبار پیروزی ملت ایران به سراسر جهان مخابره می شود.

وی در ادامه سخنانش ضمن قدردانی از اقدام مدیریت شهری فردیس در احداث سبزراه هرمز، گفت: احداث پروژه ۴ هکتاری هرمز با نگاه ورزشی، هدیه ارزشمندی از سوی مدیریت شهری فردیس برای مردم فردیس است که در ۱۰۶ شب گذشته از آغاز جنگ تحمیلی سنگر خیابان را رها نکردند.

امام جمعه فردیس به کمبود زمین در شهر اشاره کرد و افزود: علیرغم کمبود زمین در شهر زیبای فردیس، مجموعه شورا و شهرداری این شهر در تلاش است در فرصت باقیمانده از عمر شورا با ایجاد امکانات و ارتقای خدمات، قدمی برای رفاه بیشتر مردم بردارد.‌

حجت الاسلام محمدی ضمن قدردانی از حضور مردم و مسوولان و اصحاب رسانه در اجتماعات شبانه فردیس، گفت: مردم فردیس با همراهی مسوولان در جنگ رمضان و اجتماعات شبانه سنگ تمام گذاشتند و در ۱۵ نقطه اجتماعات با عظمت مردمی برگزار شد که با همت و عملکرد مثبت اصحاب رسانه این حضور در سراسر کشور انعکاس داده شد. این حضور و این مقاومت و وحدت شایسته قدردانی است.

شهردار فردیس گفت: سبزراه هرمز با وسعتی بیش از ۴ هکتار در اطراف شهرک راه آهن احداث شد و به بهره‌برداری برداری رسید.
محمدرضا احمدی نژاد در حاشیه آیین بهره برداری از سبزراه هرمز  با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سبزراه هرمز از سال ۱۴۰۴، اظهار کرد: این سبزراه در زمینی به وسعت ۴ هکتار و با اعتباری حدود ۱۴۰۰ میلیارد ریال در اطراف شهرک راه‌آهن اجرا شده و امروز به صورت رسمی در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به امکانات این سبزراه، گفت: کبوترخانه به عنوان یک المان ایرانی در این فضا ایجاد شده و با توجه به اینکه تامین آب، از چالش‌های موجود برای احداث این سبزراه بود، ۳ مخزن آب زیرزمینی در این مکان تعبیه شده است.

شهردار فردیس پیست‌های دوچرخه‌سواری و اسکیت، آبنما، ست تندرستی، سرویس بهداشتی زیرسطحی و دیگر امکانات رفاهی و ورزشی را از جمله بخش‌های این سبزراه برشمرد.

وی با اشاره به محدودیت اراضی در شهر فردیس، گفت: استفاده بهینه از اراضی موجود با کاربری فضای سبز به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، رویکرد مدیریت شهری فردیس برای توسعه سرانه فضای سبز بوده است.

گفتنی است؛ در راستای توسعه سرانه فضای سبز، بیش از ۱۴ پارک از جمله پارک‌های گفتگو، ۱۷ شهریور، بانوان ، سبزبان، رضوان، گذر فردوس، گفت‌وگو، اسکویی و … در دو سال گذشته به همت مدیریت شهری در فردیس احداث شده است.‌

 

لینک کوتاه : https://hambastegimelli.ir/?p=88922
  • نویسنده : معصومه عینی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ساماندهی
logo-samandehi