شهردار مهستان از افتتاح و بهرهبرداری ساختمان مدیریت بحران این شهر در روزهای آینده خبر داد و گفت: این مجموعه با زیربنای ۱۲۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان، با هدف افزایش آمادگی در برابر حوادث و ارتقای ظرفیت مدیریت بحران احداث شده است.
به گزارش پایگاه خبری همبستگی ملی :ساختمان مدیریت بحران شهر مهستان، واقع در فاز ۷ این شهر، پس از تکمیل عملیات اجرایی، تجهیز و آمادهسازی نهایی، طی روزهای آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
این پروژه با زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان، با هدف تقویت زیرساختهای ایمنی و ارتقای توانمندیهای مدیریت بحران شهری احداث شده است.
علی گلرخی، شهردار مهستان، با اشاره به اهمیت توسعه زیرساختهای مدیریت بحران، اظهار کرد: «این مجموعه با هدف افزایش سطح آمادگی در مواجهه با حوادث و سوانح، ایجاد بستر مناسب برای هماهنگی و فرماندهی عملیات امدادی و خدماتی و ارتقای ظرفیتهای مدیریت بحران طراحی و اجرا شده است.
وی افزود: ساختمان مدیریت بحران مهستان مشتمل بر فضاهای اداری، اتاق فرمان و کنترل عملیات، سالن جلسات و هماهنگی، مرکز پایش و ارتباطات، انبار نگهداری تجهیزات امدادی و سایر فضاهای پشتیبانی مورد نیاز است.
شهردار مهستان با تأکید بر ضرورت آمادگی مستمر دستگاههای اجرایی در شرایط اضطراری، تصریح کرد: «در فرآیند طراحی و تجهیز این ساختمان، فراهمسازی زیرساختهای لازم برای استقرار نیروهای عملیاتی، تسهیل ارتباطات بین دستگاههای اجرایی و امدادی، ارتقای سرعت تصمیمگیری و مدیریت بهینه شرایط بحرانی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
گلرخی همچنین خاطرنشان کرد: «پیشبینی امکانات ارتباطی و پشتیبانی مناسب در این مرکز، زمینه لازم را برای هدایت، نظارت و هماهنگی مؤثر عملیات در شرایط بحرانی فراهم میکند.
به گفته وی، بهرهبرداری از این مرکز، گامی مؤثر در راستای توسعه زیرساختهای ایمنی، افزایش تابآوری شهری، ارتقای ظرفیت مدیریت بحران و بهبود آمادگی برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقبه در شهر مهستان به شمار میرود


















